Pięcio-gwiazdkowy hotel

Jedno, dwu i trzygwiazdkowe hotele. Czym się różnią?

Wielu podróżnych wybierając się w podróż służbową lub wakacyjną staje w obliczu wyboru odpowiedniego hotelu na nocleg. Jednak jaki hotel wybrać i czym standard dwugwiazdkowego hotelu różni się od tego czterogwiazdkowego? Z wyjaśnieniami spieszą specjaliści z Event Hostel.

Standardy hotelowe względem ilości gwiazdek

Aby dokładnie dowiedzieć się, czego należy spodziewać się po danym hotelu, jaki konkretnie ma standard oraz czego możemy wymagać należy przyjrzeć się dokładnie kwestii posiadanych przez niego gwiazdek. Czasami klienci zdecydowanie przepłacają, ponieważ zwyczajnie nie wiedzą, czego w danej cenie mogą się spodziewać podczas gdy wszystkie szczegółowe kryteria opisane są w rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z 2011 roku. Hotele, aby uzyskać większą liczbę gwiazdek i zdobyć prestiż muszą spełniać bardzo szczegółowo opisane warunki.

Czym różnią się od siebie hotele jedno, dwu i trzygwiazdkowe?

Poniżej znajdziemy zasadnicze różnice standardów hotelowych:

– jednogwiazdkowe: wyposażone są w wentylację grawitacyjną; brak tu ręczników kąpielowych, internetu oraz telefonu w pokojach; tylko jedna czwarta pokoi musi mieć zapewniony węzeł sanitarno-higieniczny;
– dwugwiazdkowe: nie mają obowiązku posiadania parkingu, ale muszą zapewnić gościom miejsca postojowe; pokój dwuosobowy musi mieć min 12 m2 oraz internet, ale niekoniecznie w każdym pokoju;
– trzygwiazdkowe: pokój ma powierzchnię min. 14 m2; hotel zapewnia room-service, restaurację oraz możliwość czyszczenia i prania odzieży; każdy pokój musi mieć łazienkę wyposażoną w prysznic, ręczniki i dywanik, a także musi być w pokoju woda butelkowana;
– czterogwiazdkowe: drzwi hotelu muszą być rozsuwane lub obrotowe a parking strzeżony; klimatyzacja jest tu w standardzie, podobnie jak i winda; w pokojach o pow. min. 16 m2 muszą być fotele, minibar i lodówka oraz suszarka do włosów; taki hotel posiada także salon odnowy biologicznej;
– pięciogwiazdkowy: pokoje min. 18 m2 wyposażone w sejfy, natomiast w łazienkach muszą być płaszcze kąpielowe, telefony oraz waga; hotele muszą mieć kompleks sal szkoleniowo-konferencyjnych, a także windę dla gości z parkingu podziemnego.

Choć ilość gwiazdek nie zawsze jest wyznacznikiem dobrze spędzonego czasu, to pomaga nam w generalnym określeniu standardów jaki powinien mieć nasz wymarzony hotel opole. Liczymy na to, że powyższe kompendium wiedzy przyda wam się podczas poszukiwań odpowiadającego wam lokum na nocleg.